INGIN TUKAR KERETA LAMA? PASTINYA YANG TERBAIK DI SINI!!

PENGUNJUNG POSITIF - KLIK HERE

0

7 Tip Membeli Kereta Recon

Posted by EN. RAHMAN on 6:06 PM
1. Eksoz
Kondisi kereta boleh dilihat dengan pembakaran petrol pada ekzos, kebanyakan gred A eksoznya kelihatan putih. Jika kereta yang lebih lama kelihatan hitam atau berkarat. Pelanggan selalunya tidak pandai membeli hanya melihat kenderaan itu dari segi cat dan keadaan dalam yang telah diubahsuai.
2. "Japan spec" / "Continental Spec"
Terdapat dua jenis recon car iaitu spesifikasi continental (UK) Spec dan Japan Spec. Kebiasaannya pengguna UK lebih lasak dan kasar. Sebaliknya, pengguna Jepun membeli kereta dan jarang memakainya kerana negara mereka dan kecil dan kemudahan pengangkutan awam yang mudah. Oleh itu, kebiasaannya kereta jepun seperti kereta baru untuk gred A recon.
3. Mileage
Ramai pelanggan yang tertipu dengan salah guna yang dilakukan oleh sesetengah pengimport kereta. Dengan membuat pengubahsuaian kepada mileage kereta itu daripada tinggi ke rendah. Oleh itu, haruslah kita menghantar atau membuat full checking daripada mekanik yang bertauliah seperti Auto Bavaria.
4. Kondisi Kereta
Pengimport atau pengedar kereta kebiasaannya akan memborong kereta import gred B dan C dan akan membuat full touch-up. Oleh itu, kita selalunya tertipu dengan keadaan kereta yang dilihat cantik walhal jika dilihat dari faktor teknikal dan dalaman peratus yang tinggi masalah akan datang kepada pembeli kemudian nanti.
5. A.P.
A.P. adalah approval permit. Di sini A.P. terbahagi kepada dua, iaitu Semenanjung dan Sabah/Sarawak. AP Sabah/Sarawak lebih murah harganya berbanding dengan A.P. Semenanjung. Oleh itu, pelanggan yang kurang berpengetahuan akan tertipu dengan A.P. daripada Sabah/Sarawak dengan perbezaan harga lebih kurang RM10K-20K.
6. Year Make (Tahun dibuat)
Adakalanya dealer (pengedar) atau sales consultant (jurujual) akan bercakap kereta ini adalah "good condition". Tetapi, apabila pelanggan tidak melihat hitam putih di dalam A.P. kemungkinan kereta itu adalah tahun yang berlainan / lebih tua.
7. Full checking dan diagnos daripada Auto Bavaria
Jika anda membeli kenderaan BMW, Mercedez, saya menasihatkan anda membuat diagnosis kereta di mana ia akan memaparkan sejarah kenderaan dan juga masalah dan kebaikan kereta itu.



|

0 Comments


Copyright © 2009 KERETA BARU/TERPAKAI/TRADE IN..Segalanya ada di sini All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive | Distributed by Deluxe Templates